کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 23 ابان 1397
 

 (شعار سال 97؛ حمایت از کالای ایرانی) 

انسان مانند رودخانه است. هر چه عمیق تر باشد،‌ آرامتر است.

تبریک سـالتحصیلی جدید

سـالتحصیلی جدید 98-1397

در آستانه فرا رسيدن دوباره بهار علم و دانش،فرصت را مغتنم شمرده و مجدداً حضور مبارك و صميمي يكايك دانش آموزان را خير مقدم و شادباش عرض می نمائیم.

سامانه تلفن گویا

سامانه تلفن گویـا

والدین محترم؛

با استفاده از کارت کاربری تلفن گویا، سامانه تلفن گویا جهت آسایش و راحتی شما از اطلاع نمرات دانش آموز در طول هفته راه اندازی شده است.

شماره سـامـانه

044 - 33458661

امکانات مدرسه

ویژگی های مدرسه

کلاس هـــــــوشمند،، کتـــــــابخانه ، نمـــــازخانه، محیطی ســالم و علمی در جهت رشد علمی و فکری دانش آموزان

 ویژگی های وب سایت

جهت رشد علمی دانش آموز و اطلاع اولیاء از نمرات و اطلاعیه های مهم،ارائه کارنامه مـاهانه و نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی، نمونـه سـوالات ، پرسش و پاسخ اینترنتی

آزمون های مرحله ای

این آزمون جهت رشد بیشتر علمی دانش آموزان از سال 1395 به برنامه های جدی این موسسه اضافه شده است، این آزمونها از طریق مؤسسه آموزشی فرهنگی"گزینه دو" در مکان مدرسه برگزار می شود.

مدرسه هوشمند

مدرسه هوشمند

 

دبیرستـان فرهنـگ دارای امکانـات نـوین آموزشی و مدیریتی شامل کلاس هـوشمند، سایت اينترنتي مدرسـه ، سـامانه تلفن گویـا IVR ، سیستم ارســـال و دریــافت پیـامک(SMS) جهت اطلاع رسانی می باشد که این مدرسه را در جـــــایگاه مدرسه هوشمند قرار داده است.

آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  28 نفر
تعداد بازدید :  116757 نفر
عنوان خبر : چگونه از کم آبی بدن در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟
بازدید: 100
درج خبر: 1396/03/17
تعداد نظر: 0

هرچند که انسان می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بدون غذا زنده بماند، ولی کم شدن آب بدن خیلی زود تاثیر منفی خودش را نشان می‌دهد. حدود ۶۰ درصد وزن بدن یک انسان بالغ را آب تشکیل داده و اگر این میزان از حد معینی کمتر شود، دیگر سلول‌های بدن نمی‌توانند عملکرد درستی داشته باشند و کم کم حیات خود را از دست می‌دهند. یک فرد عادی حداکثر سه روز می‌تواند بدون آب زنده بماند.

ماه مبارک رمضان در این سال‌ها مصادف شده با طولانی‌ترین روزهای سال. امسال روزه‌داران باید بیش از ۱۶ ساعت در روز از خوردن غذا و مایعات خودداری کنند. علاوه بر طولانی بودن مدت زمان امساک، گرمای هوا هم باعث می‌شود که شرایط روزه‌داری برای بسیاری از افراد مشکل باشد. یکی از نکات مهمی که هر فرد روزه‌دار باید برای حفظ سلامت خود به طور کامل رعایت کند، حفظ میزان آب بدن است. کاهش آب بدن در مرحله‌ی اول باعث مشکلاتی مثل غلیظ شدن ادرار، بالا رفتن احتمال تشکیل سنگ کلیه و یبوست می‌شود.

سعی کنید حتما به هنگام سحری و پیش از شروع امساک حداقل دو لیتر مایعات بنوشید. در ضمن مراقب باشید که در وعده‌ی سحر از سرو غذاهایی که حاوی نمک و شکر زیاد هستند خودداری کنید. نمک و شکر باعث افزایش احساس تشنگی در طول روز می‌شوند.

مایعات مصرفی بین افطار تا سحر به جز آب می‌توانند به شکل آب مرکبات هم باشند. از مزیت‌های آب مرکبات نسبت به آب خالص می‌توان به وجود فیبر، ویتامین‌ها و دیگر مواد مغذی اشاره کرد. البته معمولا آب میوه‌هایی که به صورت صنعتی تولید و در بازار فروخته می‌شوند حاوی مقدار زیادی قند هستند و به همین دلیل توصیه می‌کنیم آب مرکبات را به صورت خانگی تهیه کنید.

بین افطار تا سحر آب مرکبات زیاد بنوشید ولی تا حد ممکن از نوشیدن چای و قهوه پرهیز کنید چرا که حاوی کافئین هستند.

بنابراین بین افطار تا سحر و به خصوص به هنگام سحر آب خالص و آب مرکبات زیاد مصرف کنید ولی تا حد ممکن از نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید. به هر صورت کافئین از جمله موادی به حساب می‌آید که می‌تواند خُلق انسان را تغییر دهد و نوشیدن مکرر آن وابستگی (نه لزوما اعتیاد) ایجاد می‌کند. چای و قهوه حاوی مقدار زیادی کافئین هستند و به همین دلیل سعی کنید از چند هفته پیش از شروع ماه رمضان عادت به نوشیدن آن‌ها را کاهش دهید. اینکه می‌گوییم نوشیدن کافئین را از چند هفته پیش از شروع ماه رمضان کاهش دهید به این دلیل است که برای کسی که به نوشیدن مکرر چای و قهوه در طول روز عادت دارد، ترک این عادت باعث بروز عوارض منفی می‌شود. از جمله‌ی این عوارض می‌توانیم به سردرد، خستگی، اضطراب، بد خلقی، افسردگی یا مشکل در تمرکز اشاره کنیم.

بیشتر مردم عادت دارند روزه را با نوشیدن یک استکان چای یا یک فنجان آب داغ به همراه خرما باز کنند ولی می‌توانید این کار را با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال، آب سیب یا هر آب میوه‌ی طبیعی دیگری انجام دهید.

به هر صورت سعی کنید با رعایت توصیه‌های بالا از کاهش سطح مایعات بدن در ماه رمضان جلوگیری کنید تا به عوارض ناشی از کم آبی دچار نشوید. علاوه بر نوشیدن مایعات باید حواستان به کاهش میزان دفع مایعات هم باشد. به هنگام روزه‌داری از ورزش‌ و فعالیت‌های سنگین بدنی پرهیز کنید و در این روزهای گرم سعی کنید کمتر در محیط‌های باز و زیر آفتاب باشید. سردرد، سرگیجه، عدم توانایی در تمرکز و افزایش ضربان قلب از نشانه‌های دهیدراسیون یا کم‌آبی بدن هستند.


نظرات شما
هنوز نظری ثبت نشده

 
تصویر امنیتی